درحال بارگذاری ....
چتروم
به انجمن تخصصی فرقه ی قاتلان خوش آمدید.شما در این انجمن میتوانید پاسخ سوالات خود را بیابید وارد یا عضو شوید


پنل کاربری
نام کاربري :

پسورد :

عضويت | فراموشي رمز عبور
ارسال پاسخ جدید
ehsanomidian
آفلاین

ارسال‌ها :1
عضويت: 4 /12 /1401
تشکرها :2
تشکر شده :1
چگونگی "کرک" شدن بازی ها !!!

بازی‌های رایانه‌ای با یافتن راه‌هایی برای دور زدن بررسی‌های امنیتی انجام‌شده توسط شرکت «کرک» می‌شوند. این کار را می توان با خواندن هگز، ویرایش هگز، اشکال زدایی یا استفاده از کیجن انجام داد.


در سال 2014، تخمین زده شد که کرک بازی های ویدیویی 74 میلیارد دلار درآمد از دست رفته برای شرکت های نرم افزاری داشته است.
در سال 2012، ایو گیلموت، مدیرعامل یوبی سافت، به قول معروفی گفت که 93 تا 95 درصد از بازیکنان رایانه شخصی در سراسر جهان، بازی‌هایشان را کرک می‌کنند.
این اعداد خیره کننده هستند و حفره بزرگی در جیب شرکت های بازی ایجاد می کنند. دانلودد بازی های کرکی تا حد زیادی با استفاده بی رویه از وب سایت های تورنت خاص تسهیل می شود. اگرچه بسیاری از این وب سایت ها با دعوی قضایی روبرو هستند، استفاده رایج از آنها توزیع نرم افزار کرکی را تضمین می کند.

فایل‌های دانلود شده از این وب‌سایت‌ها معمولاً حاوی نوعی «کرک» هستند که افراد را قادر می‌سازد تا بررسی‌های امنیتی انجام‌شده توسط شرکت را دور بزنند و به صورت رایگان از بازی استفاده کنند.
برای کرک کردن این بازی ها به دانش نرم افزار خاصی نیاز نیست. نصب کرک ها معمولاً ساده هستند و کار را تنها با چند کلیک انجام می دهند و باعث می شوند مردم احساس هکربودن کنند!

لازم به ذکر است که کرک کردن بازی توسط کرکر های معروفی انجام می شود که روند آن بسیار سخت و در بعضی بازی ها ناممکن است . ولی با به روز شدن دانش کرک ، بازی هایی که پیشتر قفل آنها شکسته نمیشد ، کرک می شوند .

دقیقاً چه چیزی در پشت صحنه می گذرد که «کرک کردن» بازی های رایانه ای را بسیار آسان می کند؟ قبل از پرش به روش های کرک کردن، ابتدا باید ابزارهای مورد استفاده برای انجام این کار را بشناسیم.

جداساز ( Disassembler )

اسمبلر (assembler) یک کد نمادین سطح پایین را به یک کد ماشین اجرایی تبدیل می کند، در حالی که یک دی اسمبلر (Disassembler) برعکس عمل می کند. این به برنامه نویس اجازه می دهد تا کد را خط به خط مشاهده کند. این می تواند بسیار مفید باشد، زیرا برخی از برنامه ها کلیدهای سریال را در کد محاسبه می کنند. اگر الگوریتم قابل مشاهده باشد، می توان آن را تکرار کرد و یک کلید سریال جدید تولید کرد.

ویرایشگر هگز ( Hex-Editor )

مقادیر هگز به عنوان مکان های حافظه برای یک برنامه خاص استفاده می شود. ویرایشگرهای هگز تغییر مقادیر هگز را برای آن برنامه امکان پذیر می کند، که به برنامه نویس اجازه می دهد چند خط کد را تغییر دهد.
این زمانی مفید است که یک برنامه یک پنجره هشدار به کاربر نشان دهد که کلید سریالی که وارد کرده نامعتبر است. با ابطال این، کاربر ممکن است جعبه پیام را رد کند و بدون هیچ مانعی برای یک برنامه ثبت نام کند.

ابزارهای مدیریت سیستم ( System Administration Tools )

رجیستری ویندوز پایگاه داده ای از اطلاعات، تنظیمات، گزینه ها و سایر مقادیر برای نرم افزار و سخت افزار نصب شده بر روی سیستم عامل ویندوز است. برنامه می تواند به کلید سریال ذخیره شده در رجیستری دسترسی داشته باشد. برای کمک به مشاهده این فعالیت، از ابزارهای مدیریت سیستم استفاده می شود.

روش‌های کرک کردن

تمام روش‌های کرک کردن، به هر طریقی، اشکالی از مهندسی معکوس نرم‌افزار بازی هستند. این فرآیند با بررسی سیستم رجیستری و شناسایی راه هایی برای دور زدن آن شروع می شود. معمولاً یک پچ ارائه می شود تا کاربر بتواند حفره شناسایی شده را در رایانه شخصی خود اجرا کند و سیستم رجیستری را دور بزند.
در اینجا چند راه برای انجام این کار وجود دارد:

هگز ریدینگ (Hex-Reading)

این ساده ترین روش موجود است. این می تواند در بازی های بسیار ساده مورد استفاده قرار گیرد، زیرا این مرحله ابتدایی کرک است. این زمانی کار می کند که یک برنامه اجرایی جداگانه در حال اجرای ثبت کلید سریال باشد. فرآیند با بررسی محل ثبت نام شروع می شود. برای مثال، می‌تواند کلید سریال را بخواهد، و با وارد کردن کلید اشتباه، ممکن است «کلید سریال نامعتبر، دوباره امتحان کنید» را نمایش دهد. اکنون، یک فایل ثبت کلید سریال جداگانه از طریق یک Hex-reader اجرا می شود و عبارت نمایش داده شده "Invalid Serial Key, Try again" جستجو می شود. وقتی این عبارت در هکس ریدر مشخص می شود، رشته ای در نزدیکی آن وجود دارد که شبیه یک کلید سریال احتمالی است. با وارد کردن آن کلید سریال باید بازی را کرک کنید. بسیاری از شرکت‌ها راه‌حل‌هایی برای این روش پیدا کرده‌اند، بنابراین فقط روی بازی‌های انتخابی کار می‌کند.

ویرایش هگز ( Hex-Editing )

این فرآیند مانند قبل شروع می شود - با بررسی محل ثبت نام. برای مثال، فرض کنید برنامه کلید سریال را می‌خواهد و با وارد کردن کلید اشتباه، «ثبت ناموفق» را نمایش می‌دهد. این پیام باید یادداشت یا یادداشت شود. از آنجایی که روش ساده خواندن هگز در اینجا کار نمی کند، برنامه برای درک کد بازی در dissembler باز می شود. دیسمبلر کد را خط به خط نشان می دهد. رشته های مورد استفاده در برنامه ارجاعات رشته را نشان می دهند، به این ترتیب شخص می تواند پیام نمایش داده شده ("ثبت نام شکست خورد" را پیدا کند. این جعبه پیام را می توان با کلیک کردن بر روی مرجعی که کد را نمایش می دهد شناسایی کرد. کد، کلید سریال وارد شده را با یک از پیش تعیین شده مقایسه می کند و پس از اتمام برنامه برای شروع می پرد.

این انحراف یادداشت می شود و فایل دوباره در یک ویرایشگر هگزا باز می شود. کد به اسمبلی تغییر می کند و امکان ویرایش آن را فراهم می کند. انحراف شناسایی می شود و کد برای پرش دستکاری می شود، صرف نظر از اینکه کدام کلید سریال وارد شده است، در نتیجه بازی کرک می شود. این کار را نیز می‌توان با تغییر فایل‌های .dll یا .so مرتبط با بازی انجام داد که تاریخ انقضا و رجیستری را ذخیره می‌کند.

اشکال زدایی ( Debugging )

گاهی اوقات مرجع رشته در برنامه هاردکد نیست، اما ممکن است از طریق روش های دیگر قابل دسترسی باشد. در این حالت، فایل در یک دیباگر مانند Syser باز می شود تا در یک فراخوانی Windows API (writefile، regcreatekaya و غیره) نقطه انفصال در برنامه تعیین شود. ناحیه کد نامیده می شود و مشابه ویرایش هگز، دستور مقایسه و پرش احتمالی قرار گرفته و ویرایش می شود تا فکر کند کاربر هنگام اجرای پچ، کلید را به درستی وارد کرده است.

کیجن ( Keygen )

این کم تهاجمی ترین شکل ترک است. فرض کنید که برنامه به یک کلید 12 رقمی از اعداد 0 تا 9 نیاز دارد. این شرکت کلیدهای مختلف خود را تا حد امکان بدون الگو می سازد. بنابراین حدس زدن شماره سریال غیرممکن می شود. با این حال، زمانی که کاربر کلید سریال را وارد می کند، برنامه می داند که آیا کلید معتبر است یا خیر. برنامه یک فرمول از پیش تعیین شده را بررسی می کند تا کلید سریال را تأیید کند، زمانی که dissembling دوباره وارد می شود. برنامه نویس تشخیص می دهد که برنامه برای انجام چه کاری هنگام وارد شدن کلید سریال کدگذاری شده است، فرمول را می گیرد و برنامه دیگری را می نویسد که یک کلید سریال تولید می کند که فرمول را برآورده می کند. این معمولاً به‌صورت آفلاین انجام می‌شود، بنابراین نرم‌افزار کلید سریال را با وب‌سایت مادر بررسی نمی‌کند. سپس Keygen توسط کاربر بر روی رایانه شخصی خود اجرا می شود. کلید سریال با فرمول مطابقت دارد و همچنین پچ شده است.

در نتیجه

این جنگ حماسی بین هکرها و شرکت های بازی ادامه دارد و ظاهراً اینجا باقی مانده است. همانطور که برنامه‌ها هوشمندتر و رمزگذاری بهتری می‌شوند، از نظر امنیت پیشرفته‌تر می‌شوند، از روش‌های پیچیده‌تری برای شکستن آنها استفاده می‌شود. شاید شرکت‌ها در آینده بتوانند یک بازی کاملاً ضد هکر بسازند، اما از امروز راه‌حل‌های زیادی وجود دارد که مردم از آنها به نفع خود استفاده خواهند کرد!

ترجمه و ویرایش شده در سایت فرقه ی قاتلان

منبع : scienceabc


سه شنبه 16 اسفند 1401 - 19:20

تشکر شده تشکر شده:
1 کاربر از ehsanomidian به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: amirassassin -

amirassassin
آفلاین


ارسال‌ها :1
عضويت: 3 /11 /1401
محل زندگي:210021
سن:25
تشکرها :1
تشکر شده :1
پاسخ 1 :
چگونگی "کرک" شدن بازی ها !!!
بسیار عالی بود احسان جان تصویر: /weblog/file/forum/smiles/9.gif





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.